Cara-cara tukar User Agent:

 Ape itu User Agent? :-    Dari Wikipedia

Dalam pengkomputeran, ejen pengguna adalah sebarang perisian, yang bertindak bagi pihak pengguna, yang "mengambil, membuat dan memudahkan interaksi pengguna akhir dengan kandungan Web." [1] Oleh itu, ejen pengguna adalah ejen perisian jenis khas.


Beberapa contoh ejen pengguna yang menonjol adalah penyemak imbas web dan pembaca e-mel. Selalunya, ejen pengguna bertindak sebagai pelanggan dalam sistem pelanggan-pelayan. Dalam beberapa konteks, seperti dalam Session Initiation Protocol (SIP), istilah ejen pengguna merujuk kepada kedua-dua titik akhir sesi komunikasi. [2]



1# Buka Browser/Google

Selepas buka google, tekan CTRL + SHIFT + I di keyboard anda

2# Tekan Bahagian 'Network Condition' di bawah

Selepas anda tekan section Network Condition di bawah, untick kan yang 'Use browser default'


3# Tukar User Agent

Tekan Custom atau 'Enter a custom user agent' untuk customnya secara bebas
Di list Custom ada 10 Category iaitu :-

Android
BlackBerry
Chrome
Firefox
GoogleBot
Internet Explorer
Microsoft Edge
Opera
Safari
UC Browser


untuk kes ini, saya lebih memilih 'Enter a custom user agent' kerana ianya boleh tukar secara bebas
, jom taip 'Nokia 101010011010100101100101010101010'

selepas taip atau custom.... jangan tutup inspect element

Noted: Jika anda buka google tab yang baru, anda harus tukar nya sekali lagi
Noted: Jangan Tutup Inspect Element

Ok selesai, jika anda ingin tahu ianya works atau tidak.. create link grabify, tekan link grabber ip anda.. dan lihat di 'Ip list' ( Grabify )



okay. thats it  :)

bye


About me :-
Hey, my name is Jazzy and im 17 years old
Im interestedg about cybersecurity, ethical hacking and other else
Im making blogpost just for some reason 
- Share My Knowledge to everyone
- Finding.. blablabla



Tentang saya :-
Hei, nama saya Jazzy dan berumur 17 tahun
Saya dari rakyat Malaysia
Saya berminat dengan keselamatan siber, penggodaman etika dan lain-lain
Saya membuat blogpost hanya untuk beberapa sebab..
- Kongsi Pengetahuan Saya kepada semua orang
- Mencari .. blablabla untuk keluarga


Comments

Popular posts from this blog

Google Dork ( Google Hacking )

Reconnaissance on a person (pengintaian pada seseorang)

How to Setup Proxychains in Kali Linux! (Stay anonymous)